Oferta

Firma Zarząd i Obrót nieruchomościami „DOM”  działa w Świdnicy od początku 1995 r. Funkcjonujemy w ramach spółki zajmującej się profesjonalnym zarządzaniem nieruchomościami. W naszej obsłudze znajduje się 200 000 m kw. powierzchni mieszkalnej należącej do Wspólnot Mieszkaniowych.

Naszym celem jest zadowolenie Klienta, co realizujemy między innymi przez: obniżenie kosztów eksploatacyjnych nieruchomości wspólnej, dostosowanie oferty oraz umowy do indywidualnych potrzeb Klienta, postawienie do dyspozycji wyspecjalizowanej, profesjonalnej i doświadczonej kadry, indywidualne traktowanie potrzeb i możliwości każdej Wspólnoty Mieszkaniowej.


  • Reprezentacja Wspólnoty:
  • reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej
  • przygotowywanie wniosków do Urzędu Miasta w sprawie uzyskania dotacji bezzwrotnej do remontów;
  • przygotowywanie wniosków i pozyskiwanie premii remontowych i termomodernizacyjnych z Banku Gospodarstwa Krajowego;
  • pozyskiwanie środków zewnętrznych
  • reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.

Obsługa administracyjna:
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu mieszkań , ilości osób zamieszkałych w lokalu;
  • zapewnienie dostaw usług komunalnych : zawieranie i rozwiązywanie umów na dostawę energii elektrycznej, gazu, wody i oprowadzenia ścieków
  • zawieranie, analiza i negocjowanie umów z firmami świadczącymi usługi zewnętrzne oraz stała ich kontrola;
  • dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji;
  • zawieranie umów ubezpieczenia nieruchomości : polisa od odpowiedzialności cywilnej i polisa od zdarzeń losowych
  • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej, a także okresowych spotkań informacyjnych z  członkami Wspólnoty Mieszkaniowej;
  • wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali;
  • prowadzenie głosowania w formie elektronicznej;
  • prowadzenie korespondencji w formie elektronicznej.
  • potwierdzanie wniosków o przyznanie dodatków mieszkaniowych;
  • szczegółowe prowadzenie ewidencji liczników wodnych w lokalach wraz z analizą zużycia wody oraz prowadzenie zdalnego odczytu wodomierzy.

    Obsługa techniczna nieruchomości:
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
  • zlecanie kontroli technicznej i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie;
  • zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;
  • zgłaszanie awarii i kontrola ich usuwania .
  • przygotowywanie planów remontowych;
  • wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych w formie przetargu ofert lub ogłoszenia w prasie;
  • weryfikacja faktur i rachunków kosztowych pod względem merytorycznym i formalnym;
  • zawieranie, analiza i negocjowanie umów z firmami świadczącymi usługi budowlane oraz stała ich  kontrola;
  • pełny nadzór techniczny.
  • Obsługa prawna:
  • opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów ;
  • opracowywanie uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty (statuty, regulaminy porządku domowego, rozliczania wody itp.);
  • obsługa prawna ( zatrudniamy Radcę Prawnego );
  • przygotowywanie wezwań do zapłaty;
  • przygotowanie i prowadzenie windykacji polubownej;
  • przygotowanie i prowadzenie windykacji sądowej;
  • przygotowanie i nadzorowanie egzekucji komorniczej;
  • występowanie w imieniu Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi.

  • Obsługa bankowo-księgowa:
  • przeprowadzenie czynności w sprawie nadania Wspólnocie numeru NIP i REGON ;
  • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty
  • dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach prowadzenia bankowości elektronicznej ;
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów;
  • prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną
  • pobieranie i rozliczanie opłat z tytułu zaliczek na koszty zarządu, wody, centralnego ogrzewania i gazu ;
  • pobieranie i windykacja pożytków z tytułu wynajmu części wspólnych nieruchomości;
  • przygotowywanie planów gospodarczych na dany rok;
  • dokonywanie bieżącej kalkulacji kosztów uwzględniającej potrzeby i oczekiwania właścicieli;
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty;
  • weryfikacja faktur pod względem merytorycznym i formalnym;
  • współpraca z bankami udzielającymi kredytów dla Wspólnoty w celu sfinansowania prac remontowych 
    ( przygotowanie wniosku kredytowego, niezbędnych dokumentów oraz obsługa kredytu ).
Inne Telefony Alarmowe

991 
Pogotowie Energetyczne
992 
Pogotowie Gazowe
994 
P.Wodno-Kanalizacyjne
998 
Straż Pożarna
997 
Policja
999 
Pogotowie Ratunkowe
74 851 28 88 
Straż Miejska

Copyright © 2019 Strona internetowa

Design by Graff